Kokostorsk

I dag står det kokostorsk på menyen hos oss. Det er en lettvint og god ovnsrett som lager seg selv mens du gjør noe annet. Perfekt for hverdager!

Ettersom jeg unngår laktose, bruker jeg mye kokosmelk. Jeg liker best den fete varianten, altså ikke den det står light på. Kokosmelk egner seg fint i mange retter. Det kan være greit å jevne med litt maizenna hvis man synes sausen blir for tynn. Men i denne retten trenger du ikke det.

Oppskrift til 4 personer
800 g frossen torsk
2 bokser kokosmelk (600-800 g)
150 g tomatpuré
Salt, pepper
1 ts chilipulver
1 ts paprikapulver

Bland kokosmelk, tomatpuré og krydder. Legg den frosne torsken i en ildfast form. Hell over kokosmelkblandingen. Stek i ovnen ved 200 grader (180 grader varmluft) i ca 30 min. Hvis du bruker fersk torsk skal retten stå ca 20 min i ovnen.



Ved siden av kan du ha ris, byggris eller bulgur, og gjerne en salat.
God middag!


Kommentarer

Populære innlegg