Irriterende sprek?

Lar du deg irritere eller motivere av spreke folk i sosiale medier? Blar du nedover feeden og tenker; Åh, har hun vært ute og løpt igjen nå? Eller tenker du; kan hun, kan jeg!
Jeg får innimellom høre at jeg er irriterende sprek. Jeg blir like forundret hver gang. Spesielt over ordet irriterende. Hvordan kan man egentlig la seg irritere av andres folk valg i livet hva angår trening?
Egentlig føler jeg meg ikke spesielt sprek, heller. Det er tusenvis av mennesker som både løper fortere og løfter tyngre enn meg. Med det er beside the point, også. Når jeg legger ut bilde fra en treningsøkt på Instagram er det jo ikke for å irritere, men selvsagt for å motivere!
Alle har vi ressurser i oss til å ta tak i hverdagen vår. Til å velge aktivitet og trening framfor inaktivitet. Motivasjonen kan man hente fra nær sagt hvor som helst. Naboen, venninna eller kjæresten. Eller sosiale medier. Likevel må man huske at de bildene man ser der ute ALDRI representerer et helt liv. Det er alltid mer ved noens liv enn bilder som legges ut. Jeg liker å løpe og legger gjerne ut bilder av det. Jeg liker også å ligge på sofaen å lese en god bok. Det blir mer spennende bilder av førstnevnte aktivitet.



Motivasjon deles gjerne inn i ytre og indre motivasjon. Den indre motivasjonen er den viktigste i en endringsprosess. Indre motivasjon er ingen konstant størrelse og må pleies. Ytre og indre motivasjon kan trekke samme retning og forsterke hverandre. Slik sett kan sosiale medier være en fin kilde til motivasjon i din endringsprosess.
Balanse i livet er viktig heter det. I sosiale medier er balansen ofte forskjøvet mer mot den perfekte siden. Ingen har bare perfekte dager. Løpebilder ser like fine ut på tunge som på lette treningsdager. Akkurat det kan være viktig å huske på vei nedover feeden.

Selv om noen vil fortsette å synes at andre er irriterende spreke synes jeg det er mye motivasjon i flotte bilder og gode blogginnlegg. Så heretter skal jeg, neste gang jeg hører at jeg er irriterende sprek bare bytte ut irriterende med motiverende i hodet mitt! God helg!

Kommentarer

Populære innlegg