Mandag hele året?

Januar nærmer seg slutten. Mange har satt nyttårsforsettene ut i livet. Det går ganske bra. Det er fin flyt.

Så kommer de første motbakkene: Du blir syk, du må jobbe mer eller du har andre forpliktelser som er mer tungtveiende enn trening. Motivasjonen daler og du lurer på om det i det hele tatt er noen vits i å bruke så mye tid til å stresse med denne treningen. Kanskje blir du ekstra stresset av at du har gått ut høyt og sagt du skal slå naboens tid på halvmaraton? Biter nyttårsforsettene deg litt i rumpa? 

I et tidligere innlegg (og en del andre innlegg før der igjen) har jeg understreket viktigheten av spesielt to ting:

BEGYNN PÅ NYTT hver dag! Sett strek over alt som skjedde eller ikke skjedde i går eller forrige uke. Velg å være aktiv i dag! La bilen stå. Velg bevegelse der du kan, alle monner drar.

DET ENKLE ER OFTE DET BESTE! Du har ikke tid til to timer trening i dag. Nei, men sett av en halvtime, da! Du får gjort utrolig mye på 30 minutter. Du kan både trene kondis og styrke på en halv time. Selv velger jeg ofte halvtimesøkter i en travel hverdag. Ofte planlegger jeg ikke engang på forhånd hva jeg skal trene, men kjenner etter hva jeg egentlig har mest lyst til. Noen ganger velger jeg flere halvtimer i løpet av en dag med innsmett av trening. Det er ikke så mye som skal til!


Carina

Kommentarer

Populære innlegg