På snarvisitt hos sommeren

Jeg elsker å reise. Alle former turer har et skinnende drag over seg: korte, lange, varme (ikke kalde), by, sjø, fjell. Bring it on! De som kjenner meg vet at alt måles i flybilletter. Kan ikke kjøpe ny benkeplate på kjøkkenet… det koster minst to reiser..

Denne helga var jeg på jentetur til Cannes. Det var varslet masse regn før vi dro. Men som ved et trylleslag ombestemte været seg og vi ble lovet sol og varme. Løpeskjørt og løpesko ble pakket (og ett og annet litt finere plagg) og vi var klar for tur.




Når du kommer til sommeren i november er det akkurat som om alt i deg med ett tines opp og du begynner å puste igjen. Å spise utendørs gå i kjole og løpe i løpeskjørt føles som selve meningen med livet. Og selv om du vet at du bare har noen få dager, nytes hvert sekund og hver solstråle til det fulle.

På motivasjonsfronten synes jeg det er helt utrolig godt å komme seg sørover i den mørke tiden. Det er tyngre å komme seg ut når det er mørkt, kaldt og glatt. Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg bare har løpt i Sør-Frankrike! Jeg har også spist og drukket godt. Hovedsaken er å ta vare på det lille pusterommet en slik tur gir!



Det blir ikke nye benkeplater med det første. Jeg kikker etter billige flybilletter på nettet og tenker at vi trenger et lite besøk til hos sommeren før kjøkkenet blir nytt! Det er viktig å prioritere!
Carina


Kommentarer

Populære innlegg