Pimp my pasta!

I en travel hverdag må middagslaging ofte gå raskt. Som regel velger man ferdigprodukter på slike dager, meg selv inkludert. Pasta med tomatsaus er en favoritt i mange familier, og Dolmio er for mange førstevalget. Men det går an å pimpe opp pastaretten uten å bruke noe særlig ekstra tid, og samtidig øke næringsinnholdet i middagen betraktelig.

Jeg er veldig glad i selleri. Jeg vet at det er mange som ikke liker hverken konsistens eller smaken av denne grønnsaken, men den setter en fantastisk smak på middagen. Selleri er rik på kostfiber, vitamin C og folat. Jeg brukte selleri, gulrot, løk og ruccola til å pimpe gårsdagens pastamiddag. Ruccola er en salattype med markant smak og høyt innhold av vitamin A og K, samt antioksidanter.



Middag til 4 (store) + rester til kvelds

Dolmio Tomatsaus (økologisk) 500 g
700 g karbonadedeig
2 gulerøtter
2 stilker selleri
½ løk eller 2 små sjalottløk
En neve fersk basilikum
Ruccula
Parmesan, revet
Pasta etter ønske. Jeg bruker glutenfri pasta fra Barilla.

Du starter med å surre finhakket selleri og løk i 1 ss olje og 1 ss margarin. Når det er blankt har du i karbonadedeigen og hakker den. Mens det steker river du gulerøttene. Ha i revet gulrot og Dolmio tomatsaus. La det småkoke mens du koker pasta. Tilsett en neve basilikum i tomatsausen. Ruccolaen vasker du og setter på bordet, slik at de som spiser kan bestemme mengde selv. Den må has på like før man spiser, så den holder seg crispy og god.

Når du skal spise vil det se slik ut:



God og enkel middag! 

Kommentarer

Populære innlegg