Godt nytt år!

På 2014s siste dag er det på tide med litt refleksjon. Som alle andre år har 2014 bydd på både positive og negative opplevelser, akkurat slik det skal være. Livet byr på oppoverbakker og nedoverbakker, men også flat mark. Den flate marka er ofte det vi kaller hverdagen. Jeg er glad i hverdager. Jeg tar meg ofte i å drømme om ferier og fri, men tenker alltid at jeg har flotte hverdager. I 2014 har jobbhverdagen vært travel, slik som det skal være når man driver egen bedrift. Ferie- og fridagene i 2014 har vært uforglemmelige med turer til Mallorca, USA, og Frankrike.



På den utfordrende siden har gjentatte problemer med overtrente lår tatt mye fokus. Selvsagt har jeg vært fortvilet, men som Anette Norsett- Carr sier: Dette skjer så du kan lære mer! Enig, sier jeg! Ikke dør man av det heller…

Det gjelder å sette ting i perspektiv! Når jeg har motgang er en av mine største styrker at jeg klarer å fokusere videre. Jeg sorterer tanker og bestemmer meg ganske raskt for veien videre. Jeg har forstått at det sjelden finnes quick fixes, og at hvordan du har det er noe du (for det meste) bestemmer selv.

Å velge å være positiv, eller lykkelig om du vil, er egentlig ganske lett. Det handler om å forstå at det meste endres eller at ting går over. Til syvende og sist er mange av våre problemer såkalte luksusproblemer. Vi slipper å kjempe en daglig kamp for overlevelse. En kamp jeg derimot er villig til å kjempe er den daglige kampen mot janteloven. Vi må unne hverandre mer. Vi må tåle at andre har god selvtillit eller lykkes i livet! Og vi må tåle at vi selv ikke lykkes på alle kanter. Det er faktisk nesten en umulig oppgave.

Med dette, og som vanlig helt uten nyttårsforsetter, ønsker jeg dere et supert 2015!

Carina

Kommentarer

Populære innlegg