Kremet pasta med squash og reker

Dette er en rett som er veldig populær hos oss. Noe av det beste med den er at den tar ca 17 min å lage, og smaker himmelsk!



Jeg skal innrømme at jeg har hentet inspirasjon til denne retten hos en annen blogger, men har endret den fra en lavkarborett til å bli en familierett. Aktive barn og voksne trenger karbohydrater for å fungere godt i hverdagen, men alt med måte, selvsagt. Jeg skal ikke ta denne diskusjonen lenger, mange har ulike oppfatninger av hva som er sunt. Jeg mener (fortsatt) man kommer langt med sunn (!) fornuft!  

Til 4
1 stor squash
1 rød chili
1 fedd hvitløk
1 boks rømme, jeg bruker laktosefri lettrømme
1 pk sukkererter
250 g spaghetti, gjerne fullkornsvarianten
300 g reker




Start med å rive squash. Legg squash og litt salt lagvis i et dørslag. Saltet trekker ut fukt fra squashen. Sett på pastavann og kok pastaen ett minutt kortere enn anvist. Mens pastaen koker freser du chili og hvitløk i litt olje på lav varme. Bruk en romslig panne. Ha i squash. Hell av vannet på pastaen og tilsett denne i panna. Ha i rømme, salt og pepper. Vend inn og la det gå et minutt før du tilsetter sukkererter og reker. Rør om og servér!

Kommentarer

Populære innlegg