Chilikål


Høst er lik fårikål for mange. Jeg har aldri blitt bitt av basillen. I et forsøk på å bli bitt, har jeg latt meg inspirere til å lage en ny variant av den tradisjonelle fårikålen. Det ble en skikkelig suksess!



Herved deles oppskrift:
1,5 kg fårikålkjøtt
2 løk
500 g rosenkål
500 g små tomater
3 ss maisenna
1 ss chilipasta
1 ss hel, sort pepper
2 laurbærblad
salt
1 potte basilikum
evt litt fersk timian (jeg brukte tørket timian, som jeg hadde i fra start)

Legg kjøtt nederst i en stor kjele. Legg deretter rosenkål, løk, tomater, krydder og maisenna lagvis. Fyll på med vann så det dekker 2/3 av innholdet i gryta. Kok opp, sett ned varmen og småkok i én time. Husk å skumme av kraften! Tilsett hakket basilikum/timian like før servering.

Til fårikålen kan du ha brød, potet, ris eller bulgur. Enjoy!

Kommentarer

Populære innlegg