Freaky friday?

Fredag er vanligvis ensbetydende med treningsfri her i gården, men siden jeg tok meg fri på torsdag i stedet ble det en kort intervalløkt på mølla i dag.

Av og til kan en kjenne seg veldig sliten og lite motivert for trening. Det var slik jeg følte meg i dag morges. Likevel skulker jeg sjelden unna planlagte økter. På programmet i dag (egentlig i går, men ettersom det er økt syv denne uka, flyttet jeg den en dag. Det er lov å være fornuftig og!) sto kortintervaller på 15 sek. Ikke så veldig mange, bare 15 drag, sone 3. For å få en slik økt til å bli god, må motbakken vare moderat og farten høy. Oppvarming må også være litt rask, slik at jeg ligger i sone 3 på dragene.

Jeg er jo ingen sprinter, men føler meg litt som det på denne økta. Dragene ble kjørt på 16-17,5 km/t og 3% stigning. Jeg har enda litt mer å gå på her, føler jeg, men det kommer seg!




Det beste med en slik økt er at all følelse av dårlig motivasjon og sliten følelse i kroppen (og hodet) er som blåst bort etterpå! Utrolig god terapi og en super start på helga.

Kommentarer

Populære innlegg